פרס לטרור • אריה קינג: ניר ברקת, מוביל לערעור האיזון הדמוגרפי בעיר

    נתן גולד No Comments on פרס לטרור • אריה קינג: ניר ברקת, מוביל לערעור האיזון הדמוגרפי בעיר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים אישרה אמש תכנית לבניית 2,500 יחי"ד בשכונות מזרח ירושלים, ביקורת חריפה נמתחה ע"י גורמים בימין. במקביל אושרה תוספת של 142 יחי"ד, בשכונת הר-חומה שנמצאת מעבר לקו הירוק.

    הועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים אישרה אמש בניית 2,500 יחידות בפרויקט אל-סוואחרה, בין אבו דיס לג'בל מוכבר. שטח זה מצוי מזרחית צפונית לעיר העתיקה בירושלים, אישור זה קובע רצף טריטוריאלי ממזרח לירושלים, של שכונות ערביות. בימין נמתחה ביקורת חריפה על המהלך הזה אישור התכניות, במיוחד לאור העובדה שלצורך מימוש התכנית, נדרש שינוי של ייעוד הקרקע מ'שטח ירוק' ל'שטח המיועד לבנייה'.

    חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג שהתנגד לאישור המהלך אף שלח אמש מכתב לשר הפנים גלעד ארדן שבו הוא חושף וטוען כי יש כשלים בתוכנית, וכי הבנייה בפועל תהיה גדולה בהרבה כשהיא צפויה להגיע ל-10,000 יחי"ד.

    גם היועץ המשפטי של עמותת 'עטרת כהנים', עו"ד יאיר גבאי, מצטרף לדברים הללו: "לצערי, העירייה פועלת בחוסר אחריות ויוצרת רצף טריטוריאלי מסוכן מאבו דיס עד ג'בל מוכבר. התוכנית הזו תסייע לחלוקת ירושלים ותעודד עבריינות בנייה, מן הראוי היה להשאיר חיץ ירוק ולא להרוס את השטחים הירוקים הללו לטובת מגה-שינוי של המאזן הדמוגרפי".

    לטענת חבר המועצה, אריה קינג, תכניתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מביאה לערעור המאזן הדמוגרפי בעיר באמצעות הצפת מזרח ירושלים בבנייה לערבים, במיוחד שהיא מצטרפת למדיניות של אי אכיפת החוק נגד עברייני בניה ערבים מחד, והקפאת הבניה ואכיפה הדוקה נגד עברייני בניה יהודים מאידך.

    אולי כדי להמתיק מעט את הבשורה המרה ניתנה אמש גם סוכרייה הקטנה למתנחלים כאשר במקביל, אושרה תוספת של 142 יחידות דיור נוספות בשכונת הר-חומה בבירה, כשמדובר בשני בניינים הכוללים חמישים יחידות דיור, ושלושה מבנים הכוללים ארבעים ושתים יחידות דיור. האישור אמש, מקנה תוספת של מספר קומות לכל בניין, מעבר לתכנית המקורית.

    מנגד, חבר הוועדה המקומית ויו"ר מרצ-העבודה בעיריית ירושלים, פפה אללו הגיב: "מי שנבהל מאישור תכנית אל-סוואחרה, בעודו מאשר את תכנית הר חומה, מנסה דרך שיטת הסלמי להמשיך ולבנות בניינים מעבר לקו הירוק. מדובר בשטחים שנמצאים מחוץ לקונצנזוס הבינלאומי, ובנייה בהם פוגעת בתהליך השלום."עיריית ירושלים וממשלת ישראל צריכות להבין שהר חומה היא התנחלות לכל דבר, ושכל עוד אין הסכם אסור לנו להמשיך לאכלס אותה."



    0 תגובות